Alimente sănătoase pe care să le consumi

natura-sanatate

Ficatul este unul dintre organele cu rol în eliminarea toxinelor din corpul nostru. Dacă noi avem grijă de el, consumând alimente sănătoase, la rândul său va avea și el grijă de noi. Destul de convenabil, nu?

Pentru ca ficatul să funcționeze la capacitate maximă și să elimine acele chimicale pe care noi le introducem în corpul nostru (cred că este greu să ai o alimentație curată atunci când te hrănești cu produse cumpărate), trebuie ca mâncarea noastră să conțină:

  1. Proteine: acestea ajută corpul să se autorepare și să creeze celule noi;
  2. Antioxidanți: radicalii liberi sunt enzime care ne fac rău, în special ficatului; rolul antioxidanților este de a lupta împotriva lor;
  3. Grăsimi nesaturate: o dietă echilibrată ar trebui să conțină și grăsimi nesaturate deoarece acestea au rolul de a reduce nivelul de colesterol, care se depozitează sub formă de grăsime pe ficat sau pe vasele de sânge, ducând la probleme mari;
Alimente sănătoase-Migdalele
Imagine de Steve Buissinne de la Pixabay

Migdalele reprezintă un aliment perfect pentru ficat deoarece conțin toate aceste trei categorii de nutrienți. Dacă le comparăm cu alte nuci, migdalele ies în evidență prin conținutul mai mic de calorii și de colesterol.

Moduri de a le mânca

  • Ca snack, între mese cât să îți încapă într-un pumn;
  • Hidratate cu câteva ore înainte;
  • Poți prepara lapte de migdale;
  • Fulgi de migdale peste salate etc.
Alimente sănătoase-Avocado
Imagine de FoodieFactor de la Pixabay

Cred că am observat cu toții notorietatea de care se bucură avocadoul de câțiva ani, fiind numit un superaliment. De ce atâta nebunie în jurul lui?

La fel ca migdalele, avocado ne ajută să scăpăm de acel colesterol rău, iar creierul nostru are parte de un boost de energie.
Dacă vorbim despre digestie, aceste fructe sunt pline de fibre, ceea ce ajută intestinele noastre să funcționeze la parametri optimi, având astfel loc o absorbție mai bună a nutrienților.

Un alt beneficiu este că scade riscul de diabet deoarece menține un nivel optim de zahăr în sânge.

Moduri de a îl mânca:

  • În salate;
  • Pe pâine prăjită;
  • Guacamole;
Alimente sănătoase-Ceaiul alb
Imagine de Kristina Hansen de la Pixabay

Presupun că am testat aproape toți ceaiul verde și ceaiul negru, însă ceaiul alb nu ne este prea familiar.

Obținerea lui presupune trecerea prin mai puține procese dăunătoare față de alte ceaiuri, astfel ceaiul alb rămâne mai apropiat de forma sa naturală.

Băutul de ceai alb are mai multe beneficii, cum ar fi:

  • Are efect antibacterian;
  • Arde grăsimile;
  • Luptă împotriva virusurilor;
  • Reduce riscul de apariție a cancerului;

Ceaiul alb are un gust delicios, nu are nevoie de lapte sau de zahăr. Conținutul de cafeină este scăzut, ceea ce înseamnă că îl poți bea la orice oră.

Alimente sănătoase-Sparanghel
sparanghel-alimente sănătoase
Imagine de Ioannis Karathanasis de la Pixabay

Suferi de o mahmureală zdravănă? Sparanghelul elimină resturile de alcool rămase în corp după o petrecere, ajutând ficatul. Se spune că dacă  mănânci sparanghel înainte de a consuma alcool, mahmureala va fi mai mică.

Alimente sănătoase-Varză, spanac și alte frunze verzi
spanac- alimente sănătoase
Imagine de Aline Ponce de la Pixabay

Plantele verzi conțin aminoacizi, vitamine, minerale și antioxidanți. Dacă nivelul tău de colesterol este ridicat, nimic nu  este mai bun ca aceste plante cu frunze verzi.

Tu ce alimente sănătoase din această listă consumi în mod frecvent?

Vezi și: Beneficii pepene roșu

 

Comments

comments

loading...

One Comment on “Alimente sănătoase pe care să le consumi”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *