Weekend la Canionul celor 7 scări și la Buşteni

Cea mai mare pasiune a mea este calatoritul. Daca as putea, cred că as calatori non-stop. Așa că ori de cate ori am ocazia sa merg pe undeva sunt entuziasmata ca un copil. Așa s-a întâmplat și cand am primit propunerea de a pleca un weekend la munte, mai exact în zona  Brașov-Bușteni.

Am căutat rapid cazare in Bușteni, apoi ne-am gândit oarecum la un traseu fiindca nu aveam de gand sa mergem la munte sa stam in casa. Asa ca sambata dimineata eram in masina, gata de vizitat.

În drum spre Bușteni ne-am oprit la Castelul Iulia Hașdeu din Câmpina. În interior am avut parte de un ghid fantastic. Felul lui de a vorbi, de a se mișca și de a se uita, pur și simplu te introducea într-o lume mistică.  La început am crezut că are ceva probleme, săracul om, dar acum ma gândesc că era o strategie bine gândita și cu muncă în spate. Cel mai tare m-a intrigat camera obscura in care aveau loc ședinte de spiritism. Mi-ar fi placut si mie sa iau parte la una. 😀 Daca aveti sansa sa ajungeți prin zona, nu ratati acest castel.

Pentru a intra se percepe o taxa de 9-10 lei, iar copiii au reducere.

Următoarea oprire a fost Barajul Paltinu din Valea Doftanei(aproape de Câmpulung). Este un loc liniștit de care nu știu foarte mulți. A ramas ca in aceasta vara sa mai ajungem acolo, iar mie mi-ar placea cu cortul, dar mai intai trebuie sa cumpar unul, apoi sa vreau. 😀 În cazul in care planul se concretizeaza voi face o postare separata fiindca este un loc care te incarca de energie și inca de la prima vizita am ramas cu un sentiment frumos cand ma gandesc la el.

Mai departe am ajuns la Canionul celor 7 scări, unde mai fusesem aproximativ acum 10 ani.  Aici am făcut o groaza de poze, dar cu telefonul fiindca nu am vrut sa car aparatul. Din start trebuie să știți că este un drum solicitant și trebuie sa fiti echipati corespunzator: adidasi(in niciun caz sandale sau pantofi pentru că veti aluneca pe scarile ude sau pe bustenii pe care trebuie sa mergeti), pantaloni și multa apa, iar rucsacul cat mai usor, fara lucruri inutile in el. Drumul dus-intors dureaza 3-4 ore, dar este superb și merita. Taxa este 20 de lei/persoana și se achita tocmai sus, aproape de canion.

Spre canion, sunt multe cascade unde ne-am oprit si am facut poze. Este un drum tare frumos!

Așa cum zice si numele, sunt 7 scari metalice. Pe langa ele curge apa, sub forma de cascade, iar barele unor scari sunt ude, asa ca trebuie atentie sa nu alunecati.  Din neatentie, eu m-am lovit la un genunchi intr-o bara si am continuat drumul cu piciorul amortit. Din cate tin minte cea de-a treia scara era cea mai inalta, era uda si la 90 de grade cu pamantul. Daca treceti de ea, traseul devine mai usor. De acolo nu mai aveti voie sa va intoarceti, asa ca in cazul in care nu o puteti urca, incepeti sa coborati pe unde ati venit.

Am vazut ca exista si tiroliene, asa ca daca va incumetati aveti ce face. 😀

Drumul este marcat, asa ca nu ar trebui sa va rataciti.

Mai jos vă las pozele făcute la Canionul celor 7 scări.

canionulu7scari

Duminica a fost ziua de plecare, dar inainte am vrut sa mergem la Cascada Urlatoarea din Busteni. Ajunsi in padure am vazut ca intram in noroi pana la gat fiindca sambata noapte plouase. Niste turisti ne-au zis sa mergem la o alta cascada fiindca este un traseu mai usor si este si mai frumoasa. Se numeste Valea Spumoasă. Nici nu auzisem de ea vreodata, dar acolo am mers. Intradevar, traseul a fost unul mai usor fata de cel de la  canion. Spre incantarea mea, am vazut de unde beau apa. 😀 Eu cumpar de obicei apa plata Aquatique, fiindca are pH-ul 7,88. Mergand pe traseu, la un moment dat am vazut pe un gard scris: sursa izvor Aquatique si multe tevi care probabil duceau in fabrica. M-am simțit mândră! :)) Am ajuns și la cascadă, iar zona este de vis. Fiindcă am plecat fără apă, odată ajunsă acolo am băut direct din cascadă, in timp ce ma gandeam la doctorita care mi-a zis ca singura apa sanatoasa este cea de la izvor. 😀

Apa era super rece si curgea de pe niste stanci. Mi-a degerat mana cat am baut. :))

Poze de la Valea Spumoasă:

valeaspumoasa

Ei bine, cam acesta a fost weekendul la munte. Voi ați vizitat vreunul din locurile cutreierate de mine?

xoxo

Comments

comments

8 thoughts on “Weekend la Canionul celor 7 scări și la Buşteni

1. Ce poze frumoase, minunate locurile in care ai ajuns. Eu cel mai sus am urcat pe munte pana la Cascada Urlatoare, tot la Busteni, in urma cu multi multi ani. 🙂 Nu obisnuiesc sa fac drumetii pe munte, desi nu pot sa spun ca imi displace ideea…dar mi-e putin teama. 😀

2. Busteni e una din destinatiile de relaxare preferate. Chiar in luna de miere, dupa un circuit prin Bucovina – Cheile Bicazului – Transfagarasan – la Busteni ne-am oprit 3 zile!

3. Nu am fost in nici un loc din cele mentionate. Imi place sa umblu prin magazine si mult prea rar cutreier muntii. Primul castel mi-ar place sa il vizitez. Pare interesant